Ģimenes ārsts ir Jūsu padomdevējs veselības jautājumos. Pie ģimenes ārsta aicinām vērsties, lai saņemtu ārstēšanu, profilaktisko apskati, konsultācijas veselības uzlabošanai, kā arī citu informāciju par pacienta veselības stāvokli un rīcību dažādās ar veselību saistītās dzīves situācijas.
Ko var saņemt ģimenes ārsta praksē?
- pirmo palīdzību vienkāršu traumu gadījumos;
- ārstēšanu saslimšanas gadījumā;
- analīžu veikšana un nodošana vienkāršākos izmeklējumos;
- medikamentu (arī kompensējamo) receptes;
- konsultācijas par veselību, aprūpes iespējām;
- profilaktiskās apskates un vakcināciju;
- jaundzimušā un bērna aprūpi;
- maksas pakalpojumus atbilstoši cenrādim.
Ieteikumi, kā reģistrēties pie ģimenes ārsta:
- izvēlieties ģimenes ārstu tuvu savai deklarētajai dzīvesvietai;
- sazinieties ar izvēlēto ģimenes ārsta praksi un vienojieties par ģimenes ārsta vizītes dienu un laiku;
- dodieties uz reģistrācijas vizīti, kuras laikā Jūs un ārsts noslēgsiet vienošanos par veselības aprūpes saņemšanu ārsta praksē;
- vizītes laikā ar ģimenes ārstu nepieciešams izrunāti jūsu turpmāko sadarbību, proti, ko darīt brīžos, kad steidzami nepieciešama palīdzība;
- vizītes laikā pārrunājiet, kurus pakalpojumus saņemsiet ģimenes ārsta praksē;
- vienojieties ar savu ģimenes ārstu, kā pieteikt mājas vizītes un citu Jums svarīgu informāciju, lai Jūsu un ģimenes ārsta starpā būtu uzticības pilnas attiecības;
- noskaidrojiet, kāds ir prakses darba laiks, kā arī informāciju par saziņas iespējām telefoniski vai izmantojot e-pastu.
Ģimenes ārsts var reģistrēt pacientu sarakstā un sniegt veselības aprūpes pakalpojumus arī ārpus savas darbības teritorijas, par to iepriekš rakstiski vienojoties ar pacientu. Aicinām ņemt vērā, ka ģimenes ārsts nevar atteikt reģistrēt pie sevis jau reģistrētā pacienta bērnus vai laulāto, kas dzīvo teritorijā, kurā ārsts strādā.
Lai noskaidrotu, pie kura ģimenes ārsta Jūs varat veikt reģistrāciju atbilstoši savai dzīvesvietai, aicinām zvanīt uz Nacionālā veselības dienesta bezmaksas informatīvo tālruni 80001234 (darba dienās plkst. 8.30 - 17.00).
Ģimenes ārsta prakses darba laiks:
- plānota medicīniskā palīdzība praksē tiek sniegta pacientiem ar iepriekšēju pierakstu ne vēlāk kā piecu darba dienu laikā no pierakstīšanās dienas;
- ģimenes ārsts pacientus pieņem gan rīta stundās (laikā no plkst. 8.00 līdz 13.00), gan vakara stundās (laikā no plkst. 13.00 līdz 19.00).
Mājas vizītes
Ja veselības stāvokļa dēļ Jūs nevarat ierasties ārsta prakses vietā vai ambulatorajā ārstniecības iestādē, tad ģimenes ārsts var doties mājas vizītē. Ģimenes ārsta mājas vizītes bez maksas pieejamas:
- bērniem līdz 18 gadu vecumam;
- 1. grupas invalīdiem;
- pacientiem, kuriem nepieciešama ilgstoša plaušu mākslīgā ventilācija;
- pacientiem, kuri saņem paliatīvo aprūpi (gulošiem pacientiem ar noteiktām diagnozēm) un veselības aprūpi mājās.
Pacienta līdzmaksājums 2,85 EUR par ģimenes ārsta mājas vizīti ir jāveic:
- pacientiem vecākiem par 80 gadiem;
- pacientiem ar gripas saslimšanu gripas epidēmijas laikā;
- ja pēc ārsta iniciatīvas veikta mājas vizīte pie pacienta pēc Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta izsaukuma.
Citiem pacientiem ģimenes ārsta mājas vizīte būs maksas pakalpojums atbilstoši ģimenes ārsta praksē apstiprinātajam cenrādim.
Dežūrārsti
Ja Jūsu veselības stāvoklis pasliktinās ārpus ģimenes ārsta prakses darba laika un ir nepieciešama palīdzība ģimenes ārsta kompetences ietvaros, Rīgā un citās lielākajās Latvijas pilsētās ir pieejami dežūrārsti. Jūs varat vērsties pēc palīdzības pie dežūrārsta neatkarīgi no tā, pie kura ģimenes ārsta esat reģistrēts. Informācija ir pieejama sadaļā "Dežūrārsti (ārpus ģimenes ārsta darba laika)".
Ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis
Laikā, kad ģimenes ārsts nav pieejams, medicīnisku padomu vai konsultāciju par to, kā rīkoties vienkāršu saslimšanu gadījumos, Jūs varat saņemt, zvanot uz Ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni 66016001. Ģimenes ārsta konsultatīvais tālrunis darbojas darba dienās no plkst. 17.00 līdz 8.00, bet brīvdienās un svētku dienās – visu diennakti.