Informācija par medicīniskās palīdzības saņemšanas iespējām Ukrainas civiliedzīvotājiem: 

ukraiņu valodā

angļu valodā


Ja saslimšana vai veselības traucējumi radušies ārpus ģimenes ārsta darba laika, iedzīvotājiem ir pieejamas vairākas iespējas saņemt medicīnisko palīdzību:

  • Konsultācija pa tālruni: 

Iespējams zvanīt uz Ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni 66016001kur medicīnas speciālisti sniedz padomus par rīcību saslimšanas gadījumā un nepieciešamajiem turpmākajiem soļiem.

  • Vērsties pie dežūrārsta:

Ārpus ģimenes ārsta darba laika iespējams vērsties pie dežūrārsta, kurš sniedz palīdzību ģimenes ārsta kompetences ietvaros.
Dežūrārsti strādā noteiktos laikos, un darba laiks var atšķirties darba dienās, brīvdienās un svētku dienās.

Dežūrārstu adreses un darba laika grafiks: 

Dežūrārsti ir pieejami šādās pilsētās:

  • Bauska

  • Daugavpils

  • Jēkabpils

  • Rēzekne

  • Rīga

  • Ventspils

  • Liepāja

  • Sigulda 

  • Salaspils

Svarīgi!
Ziemassvētku un Jaungada brīvdienās dežūrārstu darba laika grafiks ir mainīts, tādēļ aicinām savlaicīgi iepazīties ar svētku dienu darba laikiem, lai plānotu vizīti atbilstošā ārstniecības iestādē.

Dežūrārstu darba laika grafiks Ziemassvētku un Jaungada brīvdienās:


  • doties uz steidzamās medicīniskās palīdzības punktu  Gulbenē, Priekulē, Saldū, Saulkrastos, Smiltenē un Valkā, kur sniedz palīdzību, kas pārsniedz ģimenes ārsta kompetenci - piemēram, traumu, apdegumu, lūzumu, mežģījumu, vai pēkšņu saslimšanu gadījumos.
  • akūtos gadījumos, kad ir apdraudēta veselība vai dzīvība, palīdzību sniedz slimnīcu uzņemšanas nodaļas

Ja tiek plānots uz slimnīcas uzņemšanas nodaļu doties ar savu automašīnu, pirms došanās (ja tas ir iespējams), ieteicams ar slimnīcu sazināties par palīdzības saņemšanas iespējām atbilstoši pacienta veselības stāvoklim. Piemēram, ir slimnīcu uzņemšanas nodaļas, kurās var vērsties, ja ir aizdomas par kaula lūzumu, savukārt citās var vērsties, ja gūti ķermeņa apdegumi.

Jāņem vērā, ka slimnīcu uzņemšanas nodaļās netiek sniegta valsts apmaksāta medicīniskā palīdzība gadījumos, kas nav neatliekami un bijusi nepieciešama plānveida pakalpojuma saņemšana.


Ar NMPD tālruņa dispečeru ir jāsazinās, ja:

  • cilvēks ir bezsamaņā; 
  • ir dzīvībai bīstama asiņošana; 
  • gūta smaga trauma (ceļu satiksmes negadījums, elektrotrauma, ugunsgrēks, u.c.); 
  • ir pēkšņas sāpes krūtīs, kas var liecināt par infarktu;
  • ir vienas puses pēkšņs vājums, kas var liecināt par insultu;
  • jebkurā citā situācijā, kad palīdzības saņemšanā izšķirošas ir minūtes.

Uzmanību!

Gadījumos, kad nepieciešama ārsta palīdzība, kas nav saistīta ar veselības vai dzīvības apdraudējumu, vispirms ir jāsazinās ar ārstniecības pakalpojumu sniedzēju telefoniski.

    Izmantojot mobilo lietotni eVeselībasPunkts (eHealthPoint) līdz ar zvanu uz ārkārtas tālruni 113 NMP dienestam var nodot arī zvanītāja atrašanās vietas datus (GPS koordinātes) un izsaucēja informāciju (vārds, uzvārds, personas kods), ja tāda ir ievadīta. Daudzos gadījumos šī informācija var būtiski paātrināt mediķu brigādes izsūtīšanu un palīdzības saņemšanu. Tāpat lietotne parādīs tuvāko ārstniecības iestādi, kontaktinformāciju un pakalpojumus, ko tā sniedz, kā arī navigācijas karti ar maršrutu uz tuvāko ārstniecības iestādi. Mobilo lietoti bez maksas var lejupielādēt Google Play un Apple Appstore.