Ārstniecības pakalpojumu saņemšanas kārtība

10.09.2020.  |   Drukas versija

Sākot ar 3. jūniju, pieejami visi valsts apmaksātie plānveida ambulatorie un stacionārie veselības aprūpes pakalpojumi.

Ārstniecības iestādēs tiek saglabātas stingras epidemioloģiskās drošības prasības, savukārt, iedzīvotājiem, pirms došanās pie ārsta vai uz izmeklējumu, joprojām spēkā iepriekšējā kārtība:

  • iepriekš jāsazinās un jāvienojas par vizītes laiku,
  • bez iepriekšēja pieraksta doties nedrīkst,
  • iespēju robežās ievēro divu metru distanci,
  • regulāri dezinficēt rokas,
  • lietot sejas masku.

Šobrīd ārstniecības iestādēs pakalpojumus var sniegt, ja individuālos aizsardzības līdzekļus lieto gan ārstniecības personas (atbilstoši noteiktajām rekomendācijām), gan pacienti. Pacients ārstniecības iestādē var ierasties ar savu sejas masku, tai skaitā var izmantot higiēnisko masku jeb masku, kas darināta no auduma. Ja ārstniecības iestādē bez maskas ierodas pacients ar respiratoriem simptomiem - ārstniecības iestāde piedāvā ķirurģisko masku, kas paredzēta pacientiem. Pacientiem bez respiratoriem simptomiem nav nepieciešami individuālos aizsardzības līdzekļi.


Pirms plānveida operācijām vai invazīvajām manipulācijām ārstējošais ārsts vai arī ģimenes ārsts pacientu nosūta Covid-19 testa veikšanai un manipulācija tiks veikta tikai negatīva testa rezultāta gadījumā. Ārsts savlaicīgi brīdina par nepieciešamību veikt Covid-19 testu.


Ārstniecības iestādēs pacientu apkalpošanas temps šobrīd ir ievērojami lēnāks nekā tas bijis iepriekš, jo līdz ar pakalpojumu atjaunošanu, ieviesti stingrāki piesardzības pasākumi. Vienlaikus ārstniecības iestādēm ir saglabāta iespēja sniegt attālinātas speciālistu konsultācijas.

NVD aicina pacientus kopā ar ģimenes ārstu vai ārstējošo ārstu izvērtēt, kādi veselības aprūpes pakalpojumi šobrīd ir nepieciešami, īpaši būtiski tas ir personām, kuras vecākas par 60 gadiem un personām ar novājinātu imunitāti, kurām Covid-19 infekcija var izraisīt smagas sekas.

Gadījumos, ja veselības stāvoklis pasliktinās, jāsazinās ar savu ģimenes vai ārstējošo ārstu, lai lemtu par turpmāko rīcību, savukārt dzīvībai kritiskā situācijā, jāzvana Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam pa tālruni 113.

Ja nav pieejams savs ģimenes ārsts vai veselības problēmas parādās ārpus ārsta darba laika, par savu veselība stāvokli un nepieciešamajiem veselības aprūpes pakalpojumiem var konsultēties, zvanot uz ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni 66016001. Elektroniskai sarakstei ar Ģimenes ārstu konsultatīvā tālruņa mediķiem var izmantot e-pastu, rakstot e-pasta vēstules uz medkonsultacija@gmail.com. Arī turpmāk būs iespējams sazināties ar mediķiem caur "Skype" (medkonsultacija), zvanīt uz tālruni 66016001 vai rakstīt elektroniski uz e-pastu: medkonsultacija@gmail.com.

Ģimenes ārstu konsultatīvā tālruņa darba laiks:

  • darba dienās: no plkst. 17:00 līdz 8:00;
  • brīvdienās un svētku dienās: visu diennakti.

Gadījumos, kad apmeklēt ģimenes ārstu nav iespējams (ārpus ģimenes ārstu darba laika), bet veselības stāvoklis neļauj gaidīt, iepriekš piesakoties iespējams apmeklēt dežūrārstu. Dežūrārsts sniedz palīdzību visiem iedzīvotājiem neatkarīgi no tā, pie kura ģimenes ārsta pacients ir piereģistrēts.

Gadījumos, ja ārstniecības personas vai ārstniecības iestādes atsakās veikt pierakstu uz valsts apmaksātajiem pakalpojumiem vai nepieciešama precīzāka informācija par valsts apmaksātajiem veselības aprūpes pakalpojumiem, iedzīvotāji aicināti zvanīt NVD uz bezmaksas klientu apkalpošanas tālruni 80001234 vai rakstīt e-pastu: nvd@vmnvd.gov.lv.