Nacionālais veselības dienests (NVD) informē, ka diemžēl šī gada 25. aprīlī no plkst. 10.34 līdz 13.24 E-veselības sistēmas darbībā periodiski tika novēroti traucējumi, kas ietekmēja ārstniecības iestāžu un aptieku darbu. Traucējumi ir novērsti un E-veselības sistēmas pilnvērtīga darbība ir atjaunota no plkst. 13.25.
E-veselības sistēmas darbības traucējumi bija saistīti ar palēninātu e-recepšu datu bāzes darbību. Tajā tiek uzglabātas vairāk nekā 4 miljoni E-veselības sistēmā izrakstītās e-receptes. Šobrīd tiek veikta darbības palēninājuma iemeslu analīze, lai novērstu šādas situācijas atkārtošanos nākotnē.
E-veselības speciālisti atvainojas par sagādātajām neērtībām un turpina aktīvi strādāt, lai turpmāk nodrošinātu nepārtrauktu sistēmas darbību un iedzīvotāju, veselības aprūpes jomas speciālistu darbs E-veselības sistēmā netiktu traucēts.
Vienlaikus NVD atgādina, ka zāļu recepšu un darbnespējas lapu saņemšana iedzīvotājiem tiek nodrošināta arī sistēmas darbības traucējumu gadījumos. Ja sistēmas darbības, interneta traucējumu vai citu tehnisku iemeslu dēļ ārsts nevar izmantot E-veselības sistēmu, viņš ir tiesīgs izrakstīt pacientam recepti papīra formā. Šīs receptes elektronizēšana jeb ievade E-veselības sistēmā tiek veikta aptiekā, tiklīdz tas ir iespējams.
Savukārt, ja nepieciešams atvērt darbnespējas lapu, ārsts var veikt atzīmi par tehniskiem traucējumiem pacienta medicīniskajā dokumentācijā un atvērt e-darbnespējas lapu nākamo piecu darba dienu laikā, norādot E-veselības sistēmā darbnespējas perioda pirmo dienu.
Jautājumu gadījumā par E-veselības pakalpojumu izmantošanu, kā arī par ieteicamo rīcību sistēmas darbības traucējumu gadījumos, lietotāji ir aicināti zvanīt E-veselības lietotāju Atbalsta dienestam – tālr. iedzīvotājiem: 67 803 300, speciālistiem: 67 803 301 (katru dienu no plkst. 8.00 līdz 20.00).