Ceturtdien, 4. aprīlī, Nacionālajā veselības dienestā (NVD) norisinājās pirmā E-veselības lietotāju padomes sēde ar veselības ministres Ilzes Viņķeles, ārstu, farmaceitu un vairāku veselības nozares profesionāļu organizāciju pārstāvju dalību. Tikšanās mērķis bija uzklausīt visu pārstāvēto dalībnieku viedokļus un pieredzi un izveidot prioritāri veicamo E-veselības uzlabošanas darbu sarakstu. Šie uzlabojumi atvieglotu un efektivizētu ārstu un farmaceitu ikdienas darbu ar sistēmu, apkalpojot pacientus.
Sanāksmes laikā sēdes dalībnieki uzklausīja un diskutēja par NVD jau apkopotajiem 29 uzlabojumiem, prioritizējot savas jomas svarīgāko. Rezultātā dalībnieki vienojās nepieciešamos uzlabojumus iedalīt trīs grupās – uzlabojumi, kas vērsti uz pacientu ērtībām un aprūpes kvalitāti, farmaceitu darbu un ārstu darbu.
Piemēram, visi bija vienisprātis, ka viens no prioritārajiem virzieniem ir E-veselībā paredzētā pakalpojuma "E-nosūtījumi” pilnveidošana un lietošanas iespēju paplašināšana. Tāpat atzinīgi tika novērtēti plānotie uzlabojumi attiecībā gan uz e-receptes, gan e-darbnespējas lapas pilnveidi – piemēram, paredzot ērtāku aktīvās vielas norādīšanu e-receptē un nodrošinot pilnīgāku datu apmaiņu starp aptiekām un NVD. Par aktuālu tika atzīts arī jautājums, kad ilgstoši ir atvērta, bet nav noslēgtas e-darbnespējas lapa, liedzot citam ārstam atvērt jaunu lapu pacientam.
Klātesošie kā prioritāti apstiprināja arī nepieciešamību panākt, lai e-recepšu izmantošana turpmāk attiektos arī uz M saraksta zāļu un medicīnisko ierīču izrakstīšanu, kas šobrīd tiek veikta uz papīra recepšu veidlapām. Tas būtiski atvieglotu profesionāļu ikdienas darbu un paplašinātu E-veselības sistēmās piedāvātās iespējas. M saraksta zāles no valsts budžeta līdzekļiem tiek kompensētas grūtniecēm un bērniem līdz 24 mēnešu vecumam, savukārt medicīniskās ierīces (piemēram, autiņbiksītes) pacientiem ar noteiktām diagnozēm.
Pēc sēdes NVD plānot apkopot pārrunāto, izkārtojot sarakstā iekļautos uzlabojumus prioritārā secībā. Aktualizētais saraksts tiks izsūtīts padomes dalībniekiem papildināšanai un saskaņošanai ar savas jomas pārstāvjiem, lai nākamajā tikšanās reizē varētu detalizēti lemt par katrai prioritātei nepieciešamajiem laika, finanšu un cilvēkresursiem.
Pirmās E-veselības lietotāju padomes sēdes laikā tika lemts par padomes vadītāju iecelt ģimenes ārstu Andri Baumani. Tāpat klātesošie vienojās, ka šādas tikšanās norisināsies regulāri, organizējot arī atsevišķas mazākas tematiskās darba grupas. Nākamo sēdi plānots organizēt 24. aprīlī.