Nacionālais veselības dienests (NVD) informē, ka šobrīd E-veselības sistēmas darbība ir stabila. Šī gada 3. janvārī sistēmā nav novēroti būtiski sistēmas darbības traucējumi. Konstatēti vien nelieli traucējumi, kas visbiežāk novēroti ārstniecības iestādēs un aptiekās, kuras lieto savas informācijas sistēmas, kas ir pielāgotas vai tiek pielāgotas darbam ar E-veselības sistēmu. Savukārt 4. janvārī tehniski sistēmas darbības traucējumi nav novēroti.
"Diemžēl šī gada pirmajā darbdienā sistēmas darbībā tika novēroti īslaicīgi traucējumi, kas radīja neērtības iedzīvotājiem un speciālistiem. E-veselības sistēmas darbības pilnvērtīga nodrošināšana šobrīd ir prioritāte, tāpēc strādājam teju diennakts režīmā. Esam atbildīgi par sistēmas turpmākās darbības nodrošināšanu bez būtiskiem sistēmas darbības traucējumiem," norāda NVD direktores vietniece informācijas un komunikācijas tehnoloģiju jautājumos Linda Freimane.
Līdz šim e-darbnespējas lapu vismaz vienu reizi ir izrakstījušas vairāk nekā 3200 ārstniecības personas, savukārt e-recepti – vairāk nekā 3500 ārstniecības personas. Turklāt jau vairāk nekā 750 aptiekās apmeklētājam vismaz reizi izsniegti e-receptes medikamenti (95 % no visām aptiekām).
NVD atgādina – ja nepieciešams izrakstīt recepti, bet tas nav iespējams sistēmas tehnisku traucējumu dēļ, ārsts ir tiesīgs to izrakstīt papīra formā. Šīs receptes elektronizēšanu jeb ievadi E-veselības sistēmā veiks aptiekā, tiklīdz tas būs iespējams. Savukārt, ja nepieciešams atvērt darbnespējas lapu, bet tas nav iespējams sistēmas tehnisku traucējumu dēļ, ārsts veic atzīmi par tehniskajiem traucējumiem pacienta medicīniskajā dokumentācijā un atver e-darbnespējas lapu nākamo piecu darba dienu laikā, norādot E-veselības sistēmā darbnespējas perioda pirmo dienu.
Jautājumu gadījumā par E-veselības pakalpojumu izmantošanu, kā arī par ieteicamo rīcību sistēmas īslaicīgu tehnisku traucējumu gadījumos, lietotāji ir aicināti zvanīt E-veselības lietotāju Atbalsta dienestam – tālr. iedzīvotājiem: 67 803 300, speciālistiem: 67 803 301 (katru dienu no plkst. 8.00 līdz 20.00).
Šobrīd vairāk nekā 90 % gadījumu zvani tiek saņemti no ārstniecības personām un farmaceitiem, kuri vēlas konsultēties par E-veselības lietošanu. Visbiežāk speciālistus interesē, kā elektronizēt papīra recepti vai darbnespējas lapu, ja tā ir izsniegta pirms šī gada 1. janvāra. Atbalsta dienesta pakalpojumus aktīvi izmanto ārsti, kuri E-veselības lietošanas līgumu noslēdza tikai pagājušā gada nogalē un vēl nav pilnībā apguvuši visas sistēmas lietošanas nianses.
Skaidrojoša informācija iedzīvotājiem par e-receptes un e-darbnespējas lapas izmantošanas kārtību ir pieejama arī E-veselības portāla www.eveseliba.gov.lv sadaļā "E-recepte" un "E-darbnespējas lapa".
Jau ziņots, ka no 2018. gada 1. janvāra uzsākta obligāta valsts E-veselības sistēmas lietošana, kas paredz, ka turpmāk darbnespējas lapu un valsts kompensējamo zāļu recepšu aprite būs tikai elektroniska.