Nacionālais veselības dienests (NVD) vērš uzmanību, ka saistībā ar daudzajiem iedzīvotāju jautājumiem par Covid-19 vakcināciju un digitālo Covid-19 sertifikātu, NVD bezmaksas informatīvā tālruņa darbībā 80001234 ir vērojama pārslodze. Diemžēl šobrīd iedzīvotājiem zvana savienojumu ar operatoru var nākties gaidīt līdz pat vienai stundai.
Salīdzinot ar 2020. gadu, šobrīd uz bezmaksas informatīvo tālruni tiek saņemti četras reizes vairāk zvanu, t.i. aptuveni 17 000 zvanu mēnesī. Pieaudzis arī elektroniski iesūtīto jautājumu skaits. Ņemot vērā iepriekš minēto, NVD aicina uz sapratni un pirms sazināšanās ar tālruņa operatoriem lūdz pārliecināties, vai atbilde uz interesējošo jautājumu ir pieejama kādā no zemāk minētajām tīmekļvietnēm:
- Covid-19 oficiālajā tīmekļvietnē www.covid19.gov.lv (sadaļā Aktualitātes).
- Par ieceļošanu Latvijā vakcinētām vai pārslimojušām personām un pārējiem jautājumiem - Satiksmes ministrijas tīmekļvietnē www.sam.gov.lv (sadaļā Biežāk uzdotie jautājumi).
- Vispārīgie jautājumi un atbildes par vakcīnām - Slimību profilakses un kontroles centra tīmekļvietnē www.spkc.gov.lv (sadaļā Atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem).
- Par konkrētas vakcīnas pieejamību vakcinācijas punktos - Veselības ministrijas tīmekļvietnē www.vm.gov.lv (sadaļā Atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem par vakcināciju pret Covid-19).
- Par vakcināciju pret Covid-19 - Nacionālā veselības dienesta tīmekļvietnē www.vmnvd.gov.lv (sadaļā Iedzīvotājiem/Covid-19).
- Par digitālo Covid-19 sertifikātu - Nacionālā veselības dienesta tīmekļvietnē www.vmnvd.gov.lv (sadaļā Digitālais Covid-19 sertifikāts) un tīmekļvietnē www.covid19sertifikats.lv.