Kampaņa "Ārstējies nepārmaksājot!" ir bijusi efektīva

26.04.2011.  |   Drukas versija

 Tūkstots Latvijas iedzīvotāju reprezentatīvas aptaujas rezultāti liecina - kampaņa „Ārstējies nepārmaksājot!" ir sasniegusi mērķus. Tās iespaidā gan kampaņas mērķauditorija – iedzīvotāji, kuri paši vai viņu ģimenes locekļi lieto kompensējamos medikamentus, gan pārējie iedzīvotāji vairāk interesēsies par medikamentiem ar zemāku cenu, bet līdzvērtīgu efektivitāti.

 
 

Kampaņu „Ārstējies nepārmaksājot!" ir ievērojuši gandrīz katrs (46,9%) otrais aptaujātais Latvijas iedzīvotājs, un tas vērtējams kā ļoti labs rezultāts.

  • Jāuzsver, ka kampaņa ir trāpījusi tās mērķauditorijā - iedzīvotāju vidū, kuri paši vai viņu ģimenes locekļi lieto kompensējamos medikamentus. Šajā auditorijā kampaņas atpazīstamība sasniedz 63,6%.
  • Dominējošais vairākums respondentu (83,5%), kuri paši vai kuru ģimenes locekļi lieto kompensējamos medikamentus pēc kampaņas, ir gatavi jautāt savam ārstam par iespējām iegādāties lētākus medikamentus.
  • Arī to iedzīvotāju vidū, kuri paši vai viņu ģimenes locekļi nelieto kompensējamos medikamentus, lielākā daļa respondentu atzina, ka kampaņa ir pamudinājusi vairāk interesēties par medikamentiem ar līdzvērtīgu efektivitāti un turpmāk viņi ārstam un farmaceitam jautās, vai ir iespējams nepieciešamās zāles iegādāties lētāk.

 

„Vērtējot pētījuma rezultātus kopumā, jāatzīst, ka tā ir realizēta profesionāli augstā līmenī, ļoti precīzi ir izvēlēti mēdiji un kampaņas vēstījums ir bijis viegli uztverams dažādās sociāli demogrāfiskajās grupās. Svarīgi būtu piebilst, ka kampaņa īpaši atzinīgu vērtējumu ir izpelnījusies vecāka gadagājuma cilvēku auditorijā -" Latvijas Fakti direktora Aigara Freimaņa komentārs.

Aptaujas veicējs un rezultātu analizētājs: Latvijas Fakti, 2011. gada marts.

 

Vairāk par kampaņu var uzzināt Veselības ekonomikas centra mājas lapas sadaļā "Ārstējies nepārmaksājot!"